28.10.07

YouTube е с PageRank 3!!!


Точно така - за Google, Youtube е важен 3 единици от 10 възможни. И това след великия ъпдейт.

Вариантите, които се сещам са няколко:

  • Грешка - малко вероятно, но ако се смени тези, на някаква реална стойност, значи точно това е било.
  • Нов алгоритъм, който не е свързан с нищо познато, което е още по-малко вероятно, тъй като по никаква човешка логика един от най-посещаваните и линквани сайтове в световен мащаб би бил с толкова нисък рейтинг, независимо как се смята.
  • Голямо послание, под наслов "спрете да се занимавате с тъпотии и спрете да го гледате тоя PageRank, защото вече нищо незначи!!". Честно казано ако това е вярно, много по-лесно би било, да направят официално изявление, но това значи да признаят провала си с публичния PageRank, което не е присъщо за Google.

Така или иначе ако се сещам ще проверявам периодично за промени в PageRank-а на Youtube :).

EDIT:  В няколко блога се споменава, че Google са махнали PageRank индекса от своята лента с инструменти. За съжаление, нито в българската, нито в английската версия успях да видя промяната, но предполагам, че всичко става поетапно. Ако Намерението на Google да махнат PageaRank от лентата си, се окаже истина, то очевидно публичния PageRank си отива - помнете ми думите, до 1 година Официален PageRank няма да има, или ще оставят някакви random числа по сървърите си, за да не се вдигне много шум.

5 коментара:

Erbabic каза...

Да ти кажа, тоза с този Page Rang е много шум за нищо...

kozzmen каза...

Явно е било моментна грешка, тъй като в момента е с 8/10.

littleclown каза...

Потвърждавам - в момента PR-а му е 8 - предполагам някой ръчно го е шибнал, след като блоговете обърнаха внимание (не българските, разбира се ;))

tech_noir каза...

Мдам... на доста сайтове им падна, в момента леко шаш, гняв и паника при SEO-тата. Официалното обяснение е че за да се борят с манипулации, наказват линк-фермерите, продаващи връзки - т.е. тесла за всички с повечко линкове към други сайтове.
Естествено удря и мултиблог-овете и всякакви големи не-корпоративно презентативни сайтове. YouTube са го коригирали ръчно, ама колко още са невино пострадалите...

Добрата новина е че като всички страдат, ефекта се преразпределя и на практика не е чак толкова огромна загуба - повечето конкуренти имат същия проблем.

Анонимен каза...

PR-a е важен, но е доста субективен понякога. Затова не разчитайте ексклузивно на него.