Важно ли е съдържанието на блога?
Да важно е - изненада! :). Но всъщност много зависи какъв тип посещения целите с вашия блог. За да разберете по-добре това, ще опиша възможните варианти простичко:
Много, случайни потребители - това са хора, които идват да видят конкретен ваш материал, новина, клип или друга простотия. Често тези хора са много, особено ако си промотирате сайта тук там и генерират много посещения и импресии. Ако имате реклама, на базата на импесии - то те са полезни за вас.
Минусът на тази група е, че хората от нея не запомнят добре къде са били - рядко се връщат пак, дори и да дадат линк, то те ще го дадат към конкретно съдържание, което ги е впечатлило и така ще докарат още от техния вид. Тези потребители не цъкат почти никъде - не разглеждат другото съдържание от сайта и най-важното не цъкат по реклами.
Казвам това от личен опит - докарах към 400 уникална посещения от един форум към интересно/забавно съдържание - от 400 уникални нито един цък на реклама, а и почти никой не беше цъкнал на каквото и да е по сайта.
За подобен тип потребители, блогът ви трябва да е pop ориентиран - новини, клипчета, вицове, куриози, смешни картинки. Използвайте социалните букмарк сайтове, като svejo, да давате линкове, към съдържанието, което сте качили, но не разчитайте някой да си каже "ау тук има нещо интересно и сега ще ходя всеки ден". Просто не се получава, особено за блог. Разбира се единици, които са се зарибили винаги има, но те се трупат изкл
чително трудно и бавно, което не си е оферта :).
Лоялни, заинтересовани посетители - тук вече трябва да се целите в специфична сфера. Често свързана с някаква професионална дейност, или пък с нещо, което го няма навсякъде. Ако направите примерно лекарски блог, то той би образувал бързо стабилно потребителско ядро, тъй като хората, обвързани с тази сфера си казват "Я! Лекарски блог! А аз съм лекар - този блог е правен само за хора като мен". Те знаят, подобни блогове, ще ги държат в течение, ще коментират теми с други лекари и ще се чувстват в свои води. Да таргета е много по-малък от тези които търсят клипове, но колко здравни блога има?? А колко лекари имат достъп до Интернет - хиляди.
От тази гледна точка всеки един от тези хиляди, е вашият човек. Вероятността да преглежда ежедневно вашия блог е много голяма. Дори и с по-малко посещения от един сайт за pop съдържание, вие ще създадете ядро, community, което да посещава блога дори, след кампаниите и дори в моменти, когато вашето съдържание куца. Освен това пак от личен опит - тези посетите цъкат на рекламите, много повече от другите, тъй че ако ползвате Adsense, определено са по-добрия вариант.
За да създатете подобен блог, ще ви се наложи да генерирате реално съдържание - без да се дублира с други български източници, актуално, ежедневно, добре написано.
Не подценявайте аудиторията, на един професионално ориентиран блог - не им говорете, като не дебили и не се опитвайте да говорите на език, с който бихте говорили на пациент. Пациенти нямат работа на здравен блог - те през това време гледат клипове, тъй че дръжте здраво вашата целева група.
Хибридни положения, също са възможни, но трябва да внимавате, да си спазвате линията на развитие. Примерно, ако ще имате здравен блог, то спокойно можете да пускате вицове за лекари, карикатури на здравна тема и т.н.
24.9.07
Видове посетители и видове съдържание при блоговете
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар