Ясно, е че трябват линкове. Много линкове. Но нещата се променят. Все по-грешно става твърдението, че регистрирането в безброй търсачки и директории ще вдигне PageRank-a. В момента Google прави тотална чистка на всички подобни директории от своите индекси и изцяло променя подходя си към гигантските линкови архиви в които се превръщат. Dmoz също не е това, което беше. Изобщо PageRank трупането се усложнява все повече и повече и повечето вратички за бърз PageRank вече са затворени. Остава ни сравнително по-трудния метод - размяна на линкове.
Тук някъде имам материал, как да разменяте линкове, така че да има смисъл, тъй че няма да се повтарям. Основният въпрос е с кого. Не само заради PageRank, а и също от гледна точка на преки посещения. Това с кого си менкаш връзки има значение в няколко области:
- Какъв PageRank има той и какъв ще ти докара на теб
- Каква посещаемост има и колко преки посещения ще получиш
- Какви са неговите посетители и имат ли интереси в твойта сфера
- До колко му цъкат на сайтове и има ли твърдо ядро от лоялни посетители.
- Къде е склонен да сложи вашия линк.
- На каква тематика са текстовете на неговия сайт
- Няма да обяснявам защо е нужно и необходимо да има висок PageRank. Имайте предвид, че PR-а е важен, но не толкова за да пренебрегнете някой с нисък PR, но с добри други параметри.
- Преките посещения, са нещо много хубаво и полезно и затова си изберете сайт с не по-малко от половината посещения. Казвам половината, защото много трудно ще намерите със същата, а защото много трудно ще навиете някой с повече посещения да разменя линкове със вас. Можете да компенсирате разликите с различна големина на банерите или различни позиции на линковете.
- В момента Google Adsense решава, че ще ми пуска на блога реклами за платове и изненада - никой не цъка на тази реклама, защото повечето хора, интересуващи се от SEO и други в тази сфера, не шият пердета. От тази гледна точка изборът на сайт със сходна тематика е добро решение.
- Пак по-надолу съм споменал за твърдото ядро и как те цъкат повече на реклами от другите. Ако някой се опита да ви се рекламира с импресии, трябва да разбере, че ако не ви се цъка по линка, то вие ще се откажете - на вас ви трябват посещения.
- Опитайте се да си отвоювате хубаво място за вашия линк, при това на всички страници.
- Още един момент в който темата на чуждия сайт се оказва важна - Google преценява дали сайтове със сходни тематики са разменили връзки и когато това е така, търсенето в конкретната тема е по-успешно и за двете страници. Ще дам пример - имам сайт, който се занимава с продажба на тухли. В друг сайт съм споменал първия сайт с обяснението, че това е сайт за тухли и съм дал линк. Ефектът, е че вече и двата сайта се намират по-добре при търсене на "тухли". Ако тематиката и на двата беше еднаква, това би било много полезно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар